7 lipca 2015

Sony alpha workshops

Odebrałam wyniki matur. Wszystko pozdawane i teraz tylko czekam, aby zdecydować co dalej. Mam coraz więcej wątpliwości i już sama nie wiem czego na tę chwilę chcę. W porę na szczęście pojawił się pomysł wyjazdu. W tym czasie w Słubicach z okazji Mostu organizowane były warsztaty, na które zapisałam się bez wahania. Pojechałam w niedzielę i pognałam na zajęcia z Tomaszem Tomaszewskim, znakomitym fotografem i absolutnym mistrzem nad mistrzami jeśli chodzi o fotografię reportażową. W ciągu tych kilku godzin nauczyłam się naprawdę sporo. Może nie tyle jeśli chodzi o samą technikę, ale z zupełnie innej strony spojrzałam na sposób robienia zdjęć, poszukiwanie do nich obiektów. Mam nadzieję, że dzięki tym warsztatom wreszcie będę wybierać lepsze zdjęcia do prac na szerokimkadrze.
Dostaliśmy do wypróbowania aparaty sony alpha. Aparaty marki, z którą kiedyś miałam już okazję pracować. Mi przypadł model A600 z obiektywem 18-200. Sprawdził się, nie zawiódł, ale przyznam, że jestem przyzwyczajona do mojego niezastąpionego, podstawowego Canona. Z nim na pewno lepiej by mi poszło zrobienie tego jednego najlepszego zdjęcia, które potem wybrałabym do pokazu na podsumowaniu i zostałoby poddane ocenie pana Tomasza. Na jego zrobienie mieliśmy zaledwie 20 minut. Kiedy po tym czasie wróciłam z powrotem, byłam bardzo niezadowolona. Oddałam aparat, wróciłam na miejsce i byłam przekonana, że nic nie nadaje się, żeby pokazać to komukolwiek, a tym bardziej, żeby poddać to jakiejkolwiek ocenie. W efekcie nie oddałam nic do pokazu.
Warto dodać, że od początku zajęć miałam w głowię tylko myśl "co ja tu robię". Wokół mnie byli ludzie, którzy posiadali sprzęt 10 razy droższy od mojego. Miałam wrażenie, że jako jedyna jestem tam amatorem. Tym bardziej wstydziłam się pokazać moje prace. Jak się potem okazało, zupełnie niesłusznie. Większość zdjęć była poddana ostrej krytyce, a ja żałowałam, że nie usłyszałam zdania profesjonalisty na temat mojego. Wiem, że popełniłam błąd, ale nic już nie zmienię. Mogę pokazać to zdjęcie jedynie Wam, a Wy jeśli chcecie napiszcie co o tym sądzicie.
(Zwracam uwagę, na dwie perspektywy sposobu siedzenia.)
Odsyłam Was również do strony tomasztomaszewski.com, żebyście zapoznali się z galerią.
Miałam zamiar wziąć udział w trzydniowych warsztatach operatorskich, ale z powodu kilku niezależnych ode mnie czynników nie mogłam, więc wracam już jutro do domu.
Niżej jeszcze jedno zdjęcie robione alfą.

27 komentarzy:

  1. Ile bym dała za taki aparat. Dusze. Ale ja nie mam duszy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Super wyszły te zdjęcia, w życiu takich bym nie zrobiła.
    Tobie również gratuluję zdania matury!
    Co do studiów, to złożyłam na Uniwersytet Warszawski na stosunki międzynarodowe. Już za kilka dni okaże się, czy mnie przyjęli. Mam nadzieję, że Tobie uda się wybrać coś odpowiedniego!

    OdpowiedzUsuń
  3. cudowne zdjecia :)
    sylviasyll13.blogspot.co.uk zapraszam i moze obserwujemy? :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne zdjecia ;)
    Powodzenia w wyborze!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam się co prawda na aparatach
    ale sądzę że ten musi być świetny :)
    zdjęcia cudowne, zwłaszcza pierwsze.
    pozdrawiam cieplutko myszko :*
    ayuna-chan.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Śliczne zdjęcia :)
    Gratuluję zdania matury i powodzenia na studiach :*
    http://everything-by-me.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. świetny blog, bardzo ładnie piszesz! :)
    Pozdrawiam!
    MÓJ BLOG
    skomentujesz? Może obs za obs ? :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowite zdjęcia! ♥♥
    http://oliviejulie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajnie piszesz. :) zapraszam do obserwowania mojego bloga.http://aleksandra-lajfstail.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. aparat sam zdjęcia nie zrobi, więc to że Ci ludzie mieli droższy sprzęt od Twojego, nie oznacza, że zaraz wylecą z pracami pokroju Newtona czy Testino. Zdjecie jak na 20 minut pracy - fajne, miałaś jakąś wizję i chciałaś coś pokazać. Sama mam jedną alfę w domku, ale pracuje z "canoniarzami" :)
    pozdrawiam,
    Vivi:)
    Vivienne Night Blog

    BLOG | INSTAGRAM | TWITTER | FACEBOOK | BLOGLOVIN'

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że aparat to nie wszystko, ale nie oszukujmy się, fotografia to drogie hobby i ktoś kto ma sprzęt wartości kilkunastu, kilkudziesięciu tysięcy musi w tym siedzieć długo skoro tyle zainwestował. :/ Dziękuję za opinię, pozdrawiam również! :)

      Usuń
  11. Bardzo fajnie piszesz. :) zapraszam do obserwowania mojego bloga.http://aleksandra-lajfstail.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Cudowne zdjęcia, piękny blog. ♥ Czekam na kolejny post! :)

    Zapraszam do mnie w wolnej chwili:
    OLIWIA-BLOGG.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  13. Jak dla mnie mega! Szkoda że nie poddałaś się ocenie profesjonaliście, ale człowoiek uczy się na błędach! mam nadzieję że następnym razem wykorzystasz szansę ;)

    OdpowiedzUsuń
  14. Masz wielki talent, można tylko szlifować :3 Szkoda, że nie poddałaś pracy ocenie profesjonalisty. Wychodzi Ci to naprawdę niesamowicie! :)

    Zapraszamy do nas:
    http://obudzona-ze-wschodem-slonca.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Gratuluje zdanej matury :). Zdjęcia są boskie! Pozdrawiam!

    + Obserwujemy?, jeśli tak, daj znać u mnie: lublins.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Świetne te zdjęcia. Fajnie uchwyciłaś myśl i przekaz na pierwszym. A drugie? Mieszkam podczas roku studenckiego w Poznaniu, i jestem oczarowana kamienicami :).

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochane, biorę udział w konkursie Shinybox!
    Będę niezmiernie wdzięczna, jeśli POLAJKUJECIE moją fotkę:

    https://www.facebook.com/shinyboxpl/photos/a.803400233112021.1073741857.154089634709754/804704629648248/?type=3&theater

    OdpowiedzUsuń
  18. Swietne zdjęcia :) ja nie wymieniłabym mojego Canona na nic innego:)

    OdpowiedzUsuń
  19. nie sprzęt decyduje o dobrym fotografie, ale zdjęcia! :) nie przejmuj sie tym, każdy kiedyś zaczynał!
    a mi zdjęcie bardzo się podoba, daje dużo do myślenia :)
    http://pineyx.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Ja właśnie się szukam nowego aparatu. Super zdjęcia i gratuluję zdanej matury.
    U mnie nowy post, miło będzie jak wpadniesz.

    http://odbicie-lustra.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  21. Zdjęcia są naprawdę ok. ;)
    roxannee-blog.blogspot.com
    kasia-kate1.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  22. Ciekawie napisane, bardzo mi się tu podoba, więc będę wpadać częściej! :)

    Zapraszam na giveway z firmą SheIn na moim blogu,
    TUTAJ

    OdpowiedzUsuń
  23. Mega te fotki, talent <3

    Obserwuję! Za komentarz do najnowszego posta odwdzięczam się trzema komentarzami i obserwacją, jeśli jeszcze nie zaobserwowałam. Dodatkowo klikam w bannery i linki, jeśli masz :)
    www.sandrakopko.com

    OdpowiedzUsuń
  24. great post :) love your blog!

    http://www.itsmetijana.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  25. Gratuluje zdanej matury ! ;)
    http://agatartist.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń