3 listopada 2013

Na poniemieckim cmentarzu

Wczoraj rodzice opowiedzieli mi o opuszczonym żydowskim cmentarzu jaki niedawno odkryli. Stwierdziłam, że wizyta w tym miejscu może obfitować dobrymi zdjęciami i bez zastanowienia tam pojechałam. Oczywiście z moim szczęściem, wybrałam się w największą ulewę jaką się dało. No nic, trzeba się w życiu poświęcać. Myślę, że było warto. Tylko, żebym się nie przeziębiła ... 

Na cmentarzu pochowane są głównie dzieci.
__________________________________________________________________________
Lecę kończyć pracę o bruzdnicach na biologię.
ASK

edit: Małe sprostowanie - cmentarz okazał się nie być w całości żydowski.

12 komentarzy:

  1. Ach, same fotografie wywołały u mnie ciarki na plecach, co dopiero, gdybym znalazła się w takim miejscu...

    OdpowiedzUsuń
  2. wow!
    Zazdroszczę interesuję się dość kulturą Żydowską w niewielkim stopniu a ten cmentarz brzmi bardzo ciekawie :>

    OdpowiedzUsuń
  3. Cmentarz żydowski, na którym ja byłam, był zupełnie inny. Macewy miały inny kształt i leżały na nich kamienie, żydowskim zwyczajem...
    http://4.bp.blogspot.com/-590hqYTXElI/TtflfJKgSLI/AAAAAAAAA_E/rBsLMraYO5w/s640/DSCN6460.JPG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten cmentarz ma ponad 100 lat i jest do reszty zniszczony. Ciężko go porównywać do tego, na którym Ty byłaś, bo nie ma tam nawet jednego nagrobka zachowanego w całości. ;/

      Usuń
  4. Łał! świetne zdjęcia. nieco przerażający klimat. ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Smutny widok, takie zniszczone cmentarze. Aż by się chciało to wszystko ponaprawiać, przywrócić dawną świetność. Z drugiej strony to aż do bólu symboliczne, upadają plemiona, upadają nawet cmentarze, tylko pamięć jest w stanie przetrwać. Piękne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspaniałe zdjęcia. :o

    Dopiero zaczynam - pastel-brain.blogspot.com + obserwuję ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  7. nie ma to jak robic sobie super extra zdjecia na blogu na cmentrzu gdzie leżą pochowane dzieci. to według mnie trochę nie na miejscu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie widzę w tym nic złego. Przecież nie robiłam sobie słitfoci 'ja na cmentarzu', tylko normalne zdjęcia. To tak jakby zakazać robienia zdjęć kościołom, bo są miejscem kultu. Litości, nie popadajmy w dewocję.

      Usuń
  8. świetne, artystyczne zdjęcia! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne zdjęcia, bardzo mi się podobają! ♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Cudowne zdjęcia. Z przekazem, widać w nich ukryty talent. Moim zdaniem są niezwykłe. Zmuszają do refleksji i ja, gdybym zobaczyła je gdzieś, na pewno zatrzymałabym się na chwilę, żeby na nie popatrzeć.
    Jeśli masz ochotę, zajrzyj do mnie - http://elfnaczi.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń