5 czerwca 2013

5 rzeczy, których nie powinien robić początkujący bloger

Wiadomo, że rozpoczynając naszą przygodę z blogowaniem chcemy, aby miał on jak największą liczbę czytelników. Z zazdrością spoglądamy na wyświetlenia popularniejszych blogów, porównując je do naszych marnych statystyk. Niestety często kończy się to łapaniem czytelnika za wszelką cenę. Przestaje być ważne to co piszemy, a górę przejmują komentarze, czy odwiedziny. Chcemy być sławni, piszemy posty na siłę. Dzisiaj pokażę Wam 5 najczęstszych błędów, których warto unikać od początku swojej kariery w blogosferze. Miłej lektury.
1. Komentowanie wszystkiego co możliwe
Wiadomo, że aktywność na innych blogach jest ważna. W ten sposób możemy pokazać się pozostałym blogerom oraz być może zdobyć wiernych czytelników. Istnieje jednak jeden warunek. Musimy czytać posty, które komentujemy, a komentarz nie może być zakończony klasycznym "zapraszam do siebie". Z własnego doświadczenia powiem Wam, że taki komentarz od razu mnie odrzuca, nie wspominając o spamie, czy komentarzach jednosłownych typu "super, wpadnij do mnie". Do tego wszystkiego łatwo można się wygłupić. W zeszłym roku postanowiłam zrobić mały żarcik i w ten sposób zobaczyć ile osób ta naprawdę czyta posty. Efekty możecie zobaczyć tutaj. Myślę, że wyniki mówią same za siebie, a Wy macie żywe przykłady opisywanego przeze mnie zjawiska czarno na białym.

2. Rewanż
"Jeśli mnie zaobserwujesz, ja zaobserwuje Ciebie. Jeśli ja zaobserwuję Ciebie to wtedy Ty zaobserwuj mnie", czyli w skrócie myślenie większości blogerów. Pozostaje pytanie dlaczego mam obserwować bloga, który mi się np. nie podoba. Po co mam zaśmiecać sobie listę czytelniczą bzdurami, które mnie nie interesują? Niektórym na zwiększonej liczbie czytających zależy tak bardzo, że są w stanie kliknąć przycisk follow milion razy byle by tylko tworzyć pozory popularnego bloga. W ten sposób nie uzyska nic za wyjątkiem obserwatorów, którzy nawet nie będą zaglądać na jego bloga.

3. Pisanie o niczym
Rozumiem, że czasami brak weny potrafi doprowadzić do szału każdego. Chcielibyśmy coś napisać, ale tak naprawdę nie mamy o czym, nie mamy żadnych zdjęć, którymi chcielibyśmy się podzielić, czyli lipa jednym słowem. Wtedy piszemy o niczym. Nawet nie mamy pomysłu na tytuł takiego postu, bo nie potrafimy określić jego tematu. Dlaczego? Ponieważ on go po prostu nie posiada. Muszę się przyznać, że też tak czasami mam.


4. Kopiowanie
Pisanie o niczym nie jest jednak najgorsze. Moim zdaniem wprost niemożliwe do wybaczenia jest kopiowanie pomysłów, postów, zdjęć, czegokolwiek. Taki blog nie ma szans na rozwój. Chyba nie muszę wyjaśniać dlaczego.

5. Na 'odwal się'
Chcemy, aby nasz blog był popularny, ale jesteśmy zbyt leniwi, żeby zainwestować w niego trochę czasu. Prowadzenie bloga to wspaniała zabawa, ale też sporo pracy. Jeśli nie popracujemy nad nim trochę (np. nad oprawę graficzną) i po prostu nam nie zależy to możemy pożegnać się z wiernymi czytelnikami.

Jeśli będziecie stosować się do tych kilku prostych zasad, gwarantuję Wam, że czytelnicy sami przyjdą. Wystarczy trochę poczekać, dobrze pisać i być aktywnym na innych blogach. Tyle w tym temacie.
Buźka ;*

31 komentarzy:

  1. Bardzo dobry i pomocny post! Mi niestety zbyt często zdarza się pisanie o niczym, ale staram się od tego odzwyczaić.

    OdpowiedzUsuń
  2. fajne zestawienie :)
    pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie też strasznie denerwuje jak ktoś mi pisze "Zaobserwuj, odwdzięczę się". Jak ktoś chce, niech obserwuje, po co włączać do tego innych. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Te rady są na prawdę dobre. Najważniejsze jest, by blogiem zainteresować innych a nie tylko mieć pełno obserwatorów, którzy nawet nie zaglądają na naszą stronkę. No i ten post ze sprawdzeniem kto czyta cały post to był świetny pomysł ;P

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja dopiero zaczynam więc będę starała sie trzymać tych 'zasad' :D

    OdpowiedzUsuń
  6. bardzo pomysłowy i dobry post :)

    OdpowiedzUsuń
  7. haha tak, skad ja to znam :)
    iwgl świentny pomysł na sprawdzenie ludzi, choć dużo przeczytało całość:P
    najbardziej dobiło mnie gdy czytałam posta pewnego blogera który chciał podzielić się swoim problemem. Jak zobaczylam że 3/4 komantarzy to: "Świetnie piszesz,zapraszam!" to myślałam że poszukam adresów tych ludzi i sie donich przejde.. może 2 osoby odniosły sie dotego co napisał,a mi sie zrobiło cholernie przykro.
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  8. twoj post byl dla mnie pomocny chociaz nie ktore rzeczy wiedziałam,ja staram się pisać ciekawie i mam tematy lecz brak mi chyba motywacji z reszta nie wiem jak to nazwać

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiedziałam o tym wszystkim, gdy zaczynałam przygodę blogową, ale jednak jakoś uniknęłam większości błędów uffffff :))

    OdpowiedzUsuń
  10. Super fotka i bardzo fajny blog pozdrawiam i zapraszam do mnie do obserwowania i komentowania ostatniego posta na moim blogu hania-blog-day.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zaraz wyjdę z siebie i stanę obok, serio -.-

      Usuń
    2. hahahaha, IDIOCI Karolinkooo !

      Usuń
  11. hej karolina:) jestes bardzo fajna, miła ładna i się super ubierasz! ale z całym szacunkiem nie uwazam abys była odpowiednią osobą do pisania taka posta. uwazasz ze jestes taka super blogerke? sama czesta dodajesz same fotki, bez fajnego tytułu(na niego czasami yez nie masz pomysłu), a posty sa zazwyczaj są własnie na odwal się(np. strach przed egzaminami)
    ps. moim zdaniem powinnas prowadzic bloga modowego ale chociaz raz w tyg dodawac zdjecia jak byłas ubrana w danym tyg:)
    pozdrawiam i powodzenia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pełni się z Tobą zgadzam i sama się do tego przyznałam. Napisałam przecież, że też tak często mam i nawet nie wiesz jak mi głupio jak dodaję taki post. Popełniam mnóstwo błędów, ale piszę bloga już drugi rok i po prostu chciałam zwrócić uwagę na ciągły spam osób nowych w tej naszej blogosferze. Ludzie zatracili granicę między chęcią pisania, a stania się jakimś głupim fejmem. To jest moim zdaniem chore. Mogę Cię jednak zapewnić, że żaden mój post nie jest pisany na 'odwal się' nawet jeśli nie ma ciekawego tematu.
      + zdecydowana większość ubrań w mojej szafie jest z sh. Ubieram się raczej normalnie i nie wiem, czy kogoś by to interesowało. Zobaczymy może pojawią się takie posty jeszcze. :)

      Dziękuję za uzasadnioną krytykę. Obiecuję poprawę. :)

      Usuń
  12. Bardzo przydatny post, na pewno postaram się skorzystać z Twoich rad ;)
    Chociaż przyznam, że trochę się zawiodłam bo napisałaś, że pokażesz nam 10 najczęstszych błędów a wymieniłaś 5, ale to i tak sporo.
    Cieszę się że są takie osoby jak Ty, dzięki którym mogę stawać się coraz lepszą blogerką ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pomyliłam się. Miało być na początku 10, ale potem stwierdziłam, że podzielę to na dwa posty. Już poprawiłam w każdym razie. :)

      Usuń
  13. twojaczekoladka jest na Placu Pocztowym:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, na pewno tam zajrzę niedługo :)

      Usuń
  14. pamietam to sprawdzenie :) Ja pamietam jak zalozylam bloga to nawet nie dalo se mnie obserwowac, ogarnelam to dopiero po jakis 2 miesaiacach, a potem (od tego czasu) po kilku-kilkunastu tygdodniach zorientowalam sie, ze jak nie bede komenotwal blogow to skad ktos ma wiedziec, ze go w ogole posiadam. Haha :) Na szczescie, od samego poczatku wkurzalo mnie ' obserwacja za obser.', 'zajrzyj do mnie' - juz wchodze na kazdy blog, ktory zostawil po sobie jakis slad, ale do tych ktorzy mnie tak strasznie zapraszaaja i bija sie o tych czytelnikow, wchodze bardzo nie chcetnie. :<

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo przydatny post, co prawda bloga mam już jakiś czas, ale dopiero teraz zabrałam się za niego na poważnie, na pewno niektóre rady się przydadzą! :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo mi się spodobał twój blog,właściwie oglądam go juz od mniejwięcej roku.Ten post niesamowicie mi sie przydał,bo od niedawna prowadzę bloga i chciałabym,żeby był on najlepszy.Dzięki za dobre rady :D

    OdpowiedzUsuń
  17. hej :) dopiero zaczynam swoją przygodę z blogowaniem i szukam ciekawych wskazówek, ten post bardzo mi pomógł i chciałabym abyś odwiedziła moją stronę i podpowiedziała mi czy dobrze formułuje posty i czego jeszcze brakuje na moim blogu ;) pozdrawiam serdecznie, Angelika
    oto adres mojego bloga: http://sunmarina.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Parę lat temu miałam bloga i popełniałam chyba każdy z tych błędów... Teraz już wiem czego się wystrzegać, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Hej ja właśnie zacząłem przygodę z blogowaniem i nie mam zielonego pojęcia co zrobić, żeby chociaż jedna osoba zobaczyła mój blog.

    OdpowiedzUsuń
  20. Zgadzam sie, staram sie tego unikac ale jest trudno. Zwlaszcza pkt. 5 .

    OdpowiedzUsuń