26 sierpnia 2012

Pielęgnacja paznokci


Siemka! Dzisiaj czeka mnie nieplanowany wyjazd na jeden dzień. Komentarze gromadzą się w "oczekiwanych". Spróbuję na nie odpowiedzieć jak najszybciej. :) Zaraz wyjeżdżam, dlatego szybko dodam post, który sobie czekał w roboczych na odpowiednią chwilę. Myślę, że nareszcie nadeszła. :)
 Problem rozdwojonych i łamiących się paznokci dotknął niejedną dziewczynę. Piękne, zdrowe, zadbane paznokcie to najlepsza ozdoba naszych dłoni. Oto kilka kroków, które mogą pomóc Wam w ich pielęgnacji.


1. Nie obgryzaj!
Chyba nie muszę mówić jak niekorzystne jest obgryzanie paznokci. Jeżeli masz z tym problem, musisz jak najszybciej wyzbyć się tego nawyku.

2. Skórki
Pielęgnacje rozpoczynamy od skórek.Na początku musimy je zmiękczyć. Do tego użyjemy kremu lub olejku oraz drewnianego patyczka, którym odsuwamy skórki z płytki paznokcia. 

3. Nawilżenie
Kremujemy ręce sprawdzonym kremem. Delikatnie wmasowujemy go też w płytkę paznokcia. Czekamy aż krem się wchłonie.

4. Kształt
Obcinamy paznokcie. Nożyczkami nadamy im ładniejszy kształt niż cążkami. Następnie piłujemy paznokcie odpowiednim pilnikiem. Należy pamiętać, żeby nie używać pilników metalowych. Ja polecam pilniki w kostce lub te najprostsze "banany".
5. Malowanie
Malujemy paznokcie na wybrany kolor. Najlepiej, żeby pomalować dwie warstwy. Po wyschnięciu całość zabezpieczamy warstwą lakieru bezbarwnego.

Polecane odżywki.
Kiedyś już pisałam o mojej ulubionej odżywce do paznokci z "Eveline". Na pewno wiele z Was ją kojarzy. Ja byłam z niej niewiarygodnie zadowolona ... No właśnie 'byłam'. Niestety niedawno po pomalowaniu paznokci tą odżywką strasznie zaczęły mnie boleć palce. Tak jakbym wszystkie po kolei przytrzasnęła sobie drzwiami. -,- Widocznie jest to jakaś reakcja alergiczna. 
Czy któraś z Was miała coś podobnego? 
Niedługo "nails-inspirations". ♥ Teraz zmykam. Na razie. :)

lajkuj, pytaj, dodaj: 

23 komentarze:

  1. powiem szczerze, że też bolały mnie "paznokcie", odstawiłam odżywkę po tej całej "aferze" i zakupiłam regenerum. Testuję, ale jak na razie jestem zadowolona ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja polecam jeszcze szklany pilnik, bardzo go lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Osobiście bardzo dbam o swoje dłonie i staram się je odpowiednio pielęgnować. Jednak nie potrafię się oduczyć piłowania paznokci w obie strony, co rzekomo rozdwaja płytkę paznokcia.
    written-by-bird.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. świetny blog ,stylowy i inspirujący!! obserwuje i licze na rewanż zapraszam!!:) pannajoannak.pl

    OdpowiedzUsuń
  5. Ostatnio bardzo podobają mi się paznokcie w kształcie migdałków pomalowane na jakieś jasne, pastelowe kolory.
    Mówią, że dłonie to wizytówka kobiety, więc warto o nie dbać. Szczególnie, że to sama przyjemność :)
    Pozdrawiam,
    A.

    OdpowiedzUsuń
  6. Genialne . Zaglądam od czasu do czasu . I dopiero dziś wciągnął mnie ten nagłówek . Sama go zrobiłaś ?? Odpisz :
    www.everyday-smart.blogspot.com
    Liczę na miły komentarz <3 Oraz nowego obserwatora ♥

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojj nawyk obgryzania paznokci jest zły i trudno się go pozbyć, wiem coś o tym:( Ale już prawie go pokonałam:D

    OdpowiedzUsuń
  8. otagowałam cię na moim blogu :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Otagowałam Cię na moim blogu, zapraszam do zabawy ;) : http://karolina-karaa.blogspot.com/2012/08/tag.html#comment-form

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy post ;) Ogolnie fajny blog , dlatego obserwuje ^^

    OdpowiedzUsuń
  11. muszę się zająć moimi paznokciami , przydatny post :)

    OdpowiedzUsuń
  12. No prosze, skomentowałam post poprzedni, nie zauważając, że jest jeszcze nowszy. Ale to nic :P Cała ja. Zgadzam się co do ulubionej odżywki z Eveline. Bardzo mi pomogła i byłam z niej zadowolona. Jeszcze raz pozdrawiam.

    aretedumal.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. hej, masz fajnego bloga :)
    obserwujemy?
    +Ja już Twojego obserwuję :)
    http://forever-wika.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. To czas już w końcu wszystko pokupić :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Ja uwielbiam malować paznokcie! ♥
    Ale jak je sobie piłuję pilniczkiem, to zawsze ciarki mnie przechodzą, nie wiem dlaczego. :)

    OdpowiedzUsuń
  16. bardzo ciekawy post! ;)

    u mnie post o Marizie- zostan konsultantka! zapraszam

    OdpowiedzUsuń
  17. niestety ja strasznie obgryzam :<

    OdpowiedzUsuń
  18. Świetny blog. :) W wolnej chwili zapraszam do siebie. http://wizianet.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Też tak raz miałam z odżywką do paznokci, że mnie palce bolały..

    OdpowiedzUsuń
  20. Kiedyś obgryzałam, na szczęście teraz już nie mam tego problemu! :)

    OdpowiedzUsuń
  21. nie mam na to wszystko czasu
    krem, olejki, jakies drewniane patyczki???
    to nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  22. Też jestem zadowolona z odżywki eveline :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Otagowałam Cię na moim blogu :)

    OdpowiedzUsuń